Подобряването на разхода на гориво остава основен приоритет за повечето производители на автомобили. Изисквания за разхода на гориво (ENV01)
трябва да бъдат спазени, а всъщото време е отчетено най-голямото повишение на цените на горива за 18 години. Цената за барел надхвърли 80 долара през май 2018, но впоследствие спадна до 75 долара.
Стратегия, която производителите на автомобили използват е употребата на изцяло синтетични масла. Как това подобрява разхода спрямо стандартните масла?
Намаляването на вискозитета оптимизира консумацията на гориво.
Преди повечето леки коли/бусове използваха моторно масло за двигател тип 10W-40. След това се премина на 5W-30. Днес много превозни средства използват тип 5-20 и 0W-20 масла. Toyota Camry налага масло тип 0W-16 и това се очаква да бъде тенденцията.
Колкото по-нисък е вискозитетът на маслото , толкова по-лесно тече. Представете си буркан с мед и чаша вода. Разбъркването на водата с лъжица изисква по-малко усилия, отколкото разбъркването на меда. Същият принцип важи и за двигателя и моторното масло.
По-ниският вискозитет на маслото улеснява изпомването през двигателя и допринасят за намалено съпротивление на частите на двигателя и подобрява
консумацията на гориво.
Защо напълно синтетичните масла предлагат предимство при намаляване на вискозитета на маслото в автомобилния двигател?
Произвеждането на моторното масло от 0W-XX, използващо само конвенционални базови масла е изключително трудно, ако не и невъзможно.
Производителите могат да постигнат 0W, но маслото ще се изпари по-лесно при по-високи температури. Също така няма да могат да преминат и някои от останалите стандартните тестове за качество. По-просто казано, конвенционалните базови масла не могат да се доближат до постиженията на напълно синтетичните масла. Това кара производителите да се откажат от твърде много добра производителност в една област, за сметка на друга.
По-течни при ниски температури
Напълно синтетични масла подобряват потока на масло при стартиране на двигателя в по-студено време, като също подобряват и консумацията на гориво.Тъй като не съдържат восъци, които са присъщи на конвенционалните масла, те не се сгъстяват толкова, както когато автомобила седи за по-дълго време без да се пали. Сутрин, когато запалите автомобила си и започнете да карате, маслото на двигателя и трансмисионното масло не изискват толкова усилия за циркулация. В резултат на което има по-малка загуба на енергия и
подобрен разход на гориво.
Важно е да се отбележи че „студът“ не важи само за планинските и северни части на Великобритания. „Нормална“ работна температура за превоздното средство може да бъде до 112 градуса C. Всяка температура под тази се смята за „студена“ за вашия двигател. Така дори на юг в разгара на лятото, подобрения студен поток на напълно синтетичните масла може да помогне за оптимизиране разхода на гориво.
Защо да плащате повече за бензин? Преминете към напълно ситетичните масла за да уеличите броя изминати километри на литър.